Auto

Dacia Spring v elektromobilitě odráží českou kupní sílu

Mezi ideální vozidla v rámci nabídky je v Česku považována Škoda Octavia Combi. Cenově relativně dostupné auto, které odveze celou rodinu na výlet i na chalupu. Domácí výroba s dostatečným zázemím potrhuje jeho oblíbenost. K jejímu pořízení potřebuje český zákazník přibližně dvacet průměrných platů. Vzhledem k tomu roste oblíbenost konkurenční značky Hyundai, která je sice cenově dostupnější, ale stále pro mnoho rodin z důvodu ceny špatně dostupná. Proto většina Čechů obměnu vozu řeší koupí v bazaru. Přitom největší zájem je o ojetiny do tří set tisíc korun.

Auto do zásuvky

Z toho vyplývá, že kupní síla většiny českých rodin umožňuje nákup vozu maximálně ve výši pětiset tisíc korun a i to je často víc optimistická výše, než reálná v rámci kupní síly. Jaké auta v této cenové výši nabízí elektromobilita? Na prostorné rodinné vozy s dostatečnou rezervou dojezdu na chalupu s návratem a případným popojížděním na místě v této cenové kategorii lze zapomenout. Co vše by dnes muset český zákazník oželet při přechodu na elektromibilitu s ohledem na svojí kupní sílu? Cenově dostupný elektrický vůz v dané cenové kategorii je Dacia Spring. Jde sice o městské auto a ne určené pro rodinné potřeby, ale to není to jediné, v čem se bude muset zákazník uskromnit, pokud si bude chtít udržet nějakou mobilitu. Omezený dojezd 230 km je dostatečný pro městský provoz, ale na dojíždění na chatu může být již hraniční. Zvláště když dojezd 230 km může být v reálu příliš optimistický. 

Autobarerie

Dále je třeba smířit se s maximální rychlostí 125 km/h a skromnějším místem pro čtyřčlennou posádku a jen s 290 litry zavazadlového prostoru. Pokud se s tím smíříte, tak získáte auto s vyšší světlou výškou a za příplatek rozšířený záruky na pět let a 8 let/120 km na baterku. Tím získáte zaručenou kapacitu baterie po dobu záruky na nejméně 75%. To vše do pětiset tisíc korun. Komu nebudou parametry takového vozu vyhovovat, tak si bude muset připlatit, nebo se myšlenky elektromobilu vzdát. Těžko se za těchto podmínek divit nízkého počtu elektromobilů v České republice.